4 Şubat 2011 Cuma

Son Durumum

Evet, sonunda alçım çıktı. 6 hafta boyunca her yere götürdüğüm, gece beraber uyuduğum, yediğimin içtiğimin ayrı gitmediği alçımı kese kese çıkarmak zorunda kaldık. Alçım çıktıktan sonra karşımda normal bir bacak olmayacağını biliyordum ama gene de bacağımı görünce şaşırdmadım değil. Bu yazının bir kısmını, ayağı veya bacağı alçıda olup da şans eseri bu yazıya ulaşmış kişiler için yazıyorum.

Bir kere alçım çıktığı zaman şok oldum. Çünkü alçıdan çıkan ayak ile alçıya girmeden önceki ayak arasında çok az benzerlik var. Benim ayağım inanılmaz şiş, yer yer morluklara sahip, olduğundan çok daha fazla kıllanmış, derisi sertleşmiş, kıl kökleri kızarmış, kaslarından eser kalmamış bir halde çıktı. Altında kalın bir nasır tabakası vardı. Tabanı şiş, normalde düz olması gereken topuk, ödem yapıp yuvarlığımsı bir hal almıştı. Ben ayağımı, alçıda olduğu sürece hiç kaşımamıştım; kaşımaya başlaynca kendimi durduramayacağımı biliyordum. Ama gerçekten insan bir kere kaşımaya başlayınca hiçbir şekilde duramıyor, kaşıntıyı da durduramıyor. Ayağıma elimi sürmemle beraber kaşınmaya başladı ve yarım saat boyunca aralıksz kaşıdım. Her yere eski deriler dökülüyor, kıl köklerim acıyordu. Yani aslında ayağım alçıda iken bu kadar hayal kırıklığım yoktu.

Önemli olan bence durumu bir an önce kabul etmek, durumu düzeltmeye çalışmak. Bense bunu beceremedim. Bacağımdaki malleol kemiğinin ucunda doktorların tabiri ile "temiz" bir kırık vardı. Yani daha sonra yürümeme engel olacak bir şey değildi. Ancak o kadar zaman boyunca kullanılmayan bacak da "Deh ya kulum" deyince harekete geçecek hali yoktu. Bunu alçım çıkmadan önce biliyordum. Eklemlerimin sertleşeceğini biliyordum, ağrı çekeceğimi biliyordum. Ama tahmin etmek bir şey, yürürken acı çekmek başka şey..

Ayağımdan alçıyı çıkaran doktor, herhangi bir film çekmedi, ayağımı biraz inceledi. "Bu olmuş" dedi ve iki hafta kadar "tek" kol değneği ile yürümem gerekeceğini, ödemin ise 2 aya kadar ineceğini söyledi. O benim ayağımın iyileştiğini biliyordu. Ama acı çeken ben? Neden röntgen çekmedi, neden daha dikkatli bakmadı, neden beni telkin ve ikna etmedi? Doktor belki hayatında 100. kez böyle bir kırık görüyordu ama benim hayatımda ilk defe (ve umarım son defa) böyle bir şey geliyordu başıma. Ben yürüyebileceğime, kemiğin sağlam olduğuna inanmazsam nasıl çabalayacaktım?

Sonuçta hastaneden iki kol değneği kullanarak çıktım ve eve geldim. Tek kol değneği kullanma çabalarım ise ilk gün baya kısa oldu. (Kol değneği, sağlam olan bacağın bulunduğu tarafta olmalı, sağ ayağınız kırıldıysa ve eğer artık tek değnek kullanacaksanız, sol tarafta kullanacaksınız) Oturup bütün gün kitap okudum, biraz sıcak su terapisi yaptım. Ama yürümeye çalıştığım zaman topuğum ve tendonların ağrıyordu. Hatta bence kırık kemiğim de ağrıyordu.. Neee? Kırık kemiğim mi ağrıyor? Aman yarabbim, ya kaynamadıysa, ya gene kırılırsa, ya tedavi uzarsa? Uff, keşke röntgen çekselerdi. Ben en iyisi şimdilik iki değnek kullanayım.. Ama bir doktora da gideyim... Fizik tedavi de gerekecek mi acaba? Ne zaman tekrar yelken yapacağım? Ne zaman kuzenle Yedigöller'e gideceğim? Ufffff, dedim.

Alçım çarşamba günü çıkmıştı, ama ben cuma gününe kadar tek değnek kullanmayı reddettim. Evde annem, at şu değneğini artık, neden korkuyorsun, iyileşti o kemik dedikçe ben daha çok yuvama çekildim. Çoğu konuda inatçı davranan, zamanından önce büyük işlere kalkışan ben, bu sefer hayatımın en büyük evhamını yaşıyordum.. İnsanlar üzerime geldikçe daha çok köşeme çekiliyordum. Buna daha fazla dayanamadım ve cuma günü bir doktora gitmeye karar verdim.

Cuma günü, yani bu sabah doktora gittiğimde, uzun zamandır en iyi doktorluk hizmetimi aldım. Uzman Doktor Evrim Şirin, benimle oldukça iyi ilgilendi. Yanımda bütün röntgenlerimi götürmüştüm, onları inceledi, daha sonra ayağıma baktı. Bir sorun yok, oldukça iyi kaynamış gibi gözüküyor, dedi. Şişliğin inmesinin zaman alacağını, şu anda bir geçiş döneminde olduğumu belirtti. Yani yürürken ayağım ağrıyacaktı bir miktar ve bu ağrılar kısa süreli olduğu sürece sorun yoktu. Ayağımı kullanmam gerekiyordu, çünkü bu ayağımın eski haline dönmesini sağlayacağını, kullanılmayan ayağın gelişemeyeceğini belirtti. Hafif ağrı olması normaldi. Normal olmayan uzun sancılı ağrıların olmasıydı. Bu durumda dinlenmek, gerekirse tekrar kontrole gelmekti. Yeni, çekilen röntgene baktığında bir sorun olmadığını belirtti.. Fizik tedavi ise iyileşme sürecini hızlandırabilirdi.. Ama şart olmadığını belirtti.

Açıkçası, kendisi içimi oldukça rahatlattı. Eğer acı çekerek yürümem gerekiyorsa, en azından acının yanlış bir şeyden dolayı olmadığını, iyi bir yolsa ilerlediğimi bilmem gerekiyordu ve Evrim Bey'de bunu sağladı. Bundan sonraki dönemde beni iyileştirecek olan şey gene bendim ve yaptığım şeye inanmam gerekiyordu ve ben de kendime inanmaya başlamıştım.

O sıralarda bana ümit veren tek şey, otomatik araba kullanabiliyor olmamdı. Biraz deneme sonunda trafiğe çıkabilmiştim, herhangi bir sorunum yoktu. Hazır araba ile çıkmışken bari bir de arabayı yıkatayım dedim. Oto yıkamamanın tam karşısında bir eczane vardı.. Düşündüm taşındım, illa bir ara tek değnek kullanacaktım değil mi? Doktor, koldan güç alan değneklerin bana şu anda daha uygun olduğunu söylemişti, ben ise hala koltuk altından destekleyen kol değneği kullanıyordum. Bar şu eczaneye gideyim diye yola çıktım. Bence 1 km olan, ama gerçekten 100 metre olan yolu tamamladığımda kol değneği alamamıştım, baya canım yanmıştı, baya terlemiştim, ama kendime inancım artmıştı. Eve dönerken Gold Bilgisayarın önünden geçecektim. Uzun zamandır harici hard disk almak istiyordum, bari onu da aradan çıkarayım diyerek kendime daha uzun bir yürüme zorluğu çıkardım. Hayatımda aldığım en değerli hard diski aldıktan sonra da hastaneye ödeme yapmadan çıktığımı fark ettim ve oraya dönüp gene yürüye yürüye ödememi hallettim.

Şu anda tek değnek ile yürümek için cesaretim ve sabrım var. Kendime inancım da.. Üç saat önceki ben ile şimdiki ben aynı değilim.. Canım acımadan bu bacağın iyileşmeyeceğinden de eminim. Ama buna inanması gereken bendim. Benim aklımda cevaplanmamış sorular, çekilmemiş bir röntgen ve acaba iyileştim mi diye kocaman bir soru işareti vardı. Doktorunuz, çok iyi olabilir, üstünden araba geçmiş bir adamı maraton koşucusu haline bile getirebilir, siz onun milyoncu hastası bile olabilirsiniz, ama hasta olan sizsiniz. Benim tavsiyem, durumunuzu tam olarak öğrenene, aklınızdaki iyi veya kötü her türlü kuşkuyu silecek kadar soru sormaktan çekinmeyin. Hastalık hastası vea paranokyak olmayın ama gene de ikna olun..

Şu ada tek değnekle yürüyorum, 10 gün içinde bu değneği de atacağım. 2 ay içinde kuzenimle trekking'e gidiyorum Yedigöller'e ve gen yakın bir zamanda trimci olarak bir yelkenli teknede seyire veya yarışa katılacağım. Bu sırada büyük ihtimal baya acı çekeceğim ama her iyileşme ve gelişme acılarla oluyor.. Benim durumumda iyileşme: konsatre olmadan yürümek, daha sonra daha hızlı yürümek, koşmak, zıplamak, 30 santimetreden aşağıya hoplamak, dağa çıkmak, yelken yapmak...

Not: Burada sadece kendi durumumdan bahsettim. Benim anlattıklarım, sadece bana özel bir durumu kapsıyor. Benim uyguladıklarımı, doktorunuza danışmadan uygulamayın. Benim dediğim: aklınızdaki bütün kuşkuları cevaplandırın, durumunuzu öğrenin ve yapmanız gerekenleri tam olarak bilin. Burada yazılanlardan dolayı zarar gören kimsenin sorumluluğunu ben veya bu yazıda adı geçen hiçbir kimse üstlenemez.

41 yorum:

Barın Kurtuluş dedi ki...

selamlar.gece 2 ve moral bozukluğu ile internette alçı sonrası yazıları okurken denk geldi.24 yaşındayım.fazla sağlık sorunu yaşamamıştım ve bende 1 aylık alçı sürecinden sonra cuma günü alçım çıktı ve söylediklerinizin aynısını hatta daha fazlasını yaşıyorum gibi hissettim.ayağımı artık kullanamıcakmışım gibime geliyor.baya psikolojimde bozuldu.yarın tekrar kontrole gidicem.bende hala hem çift değnekle yürüyorum hemde ayağımı yere koyamıyorumda çok acı hissediyorum.size bu kadar uzun yazı yazdığım için kusura bakmayın tek merak ettiğim şuan iyimisinz?sekmeden hiç acımadan yürüyüp koşabiliyormusunz?mail adresime cevap atmak isterseniz : mikrobarin@hotmail.com

SÖYLENMEMİŞ NE VARSA... dedi ki...

Teşekkür ederim Mete yazdıklarını gözü yaşlı okuyorum. neler yaşadığımızla beraber neler hissettiğimizide çok güzel anlatmışsın benim alçım 38 gün kaldı 3 gün önce çıktı. Bende mecburen başka doktora muayene oldum röntgen çekmeden alalım dedi ama röntgen çekti iyileşmiş dedi ama içime sinmedi. Kontrole gelmene gerek yok fizik tedaviye gitmene gerek yok sabah akşam ılık tuzlu suyla masaj yap dedi. koltuk değneyimi bırakmayı reddediyorum. bizimkilerde üzerime geliyor ama yapamıyorum gerçekten basmayı unutmuş durumdayım. bana kendi alçımdan atel verdi. acı olursa bunu kullan dedi ama ben hiç çıkarmadım onu. cumartesi günü tekrar gideceğim doktora o zamana kadar ayağımdaki yarım alçıyı çıkarmayı düşünmüyorum. İstiyorum ki kendi doktorum tamam sen olmuşsun desin başkasına güvenemiyorum. Bakalım tekrar teşekkürler... çok iyi geldin...

cet dedi ki...

Ne güzel yazmış sin allah senden razi olsun dayanamadim agladim yazdiklarini okudukca ben 2013 17 ekimden bu yana yuruyemiyorum motor kullanicisiyim . Motorumla duzce den istanbula gidiyordum tem oto y olunda ilerlerken sakarya da bir trafik kazası gordum hatta onumde oldu motorlu bir surucu yolda yani 200 mt onumde kaydi ve dustu hemen i emniyet seridine cektim park ettim kaza yapan da bir motorcuydu benim gibiydi hemen arkaya yani yola sirt cantami ve kaskimi koydum reflektor niyetine. Kaza yapan arkadas aslinda emniyet seridinde ilerliyordu ve orda ddusmustu bu onun icin iyiydi ardindan gelen araba carpmazdi . Neyse gelelim asil meseleye. Kostum yardima dedim biseyiniz varmi. Dedi iyiyim kalp var bende yardim edermisin motoru kaldiralim kenara cekelim motoru kaldirmak icin egiliyorum ve bir daha hic bisey hatırlamıyorum. Aracin biri hatali sollama yapiyor o sirada emniyet seridini kullanip bize carpiyor kaza ustune kaza yani beni 10 mt firlatiyor bariyerkere carpiyorum arac hala duramayip 100 mt kadar ileride bariyerleri parcalayip o sekilde durabiliyor.hastaneye gidiyorum 5 gun yogum bakimda uyutuluyorum ve 5 gun sonunda uyanip soruyorum bana ne oldu.hemsire diyor kaza yaptiniz. Diyorum hayir ben kaza yapmadim.tekrar israr ediyor kaza uaptiniz dusunuyorum ben en son birine yardim etmek icin inmistim motorumdan .neyseki o sirada esim geliyor ve anlatiyor olanlari kaza yapmadigimi yardim etmek icin indigimi o sirada baska bi aracin bize vurdugunu. Sag bacagim 4 yerden kirik acik kirik.sol bacagim3 yerden parcali kirik. Kaburgalarim kırılıyor ve akciğer lerime batiyor akcigerler sonuyor sol kolumun altindan bir boru giriyor cigerlerime. Sol ayagimda fiksator var gorunusu korkunc bir sey.kafamin hernyeri dikis.kisa kesecegim yazsam sigmaz cunku 1 ay hastanede yattim sonra taburcu oldum bu gun itibari ile doktor yurumem gerektiğini söyledi fakat yürürken aciyor bacaklarim aradan 5 ay gecti ilk kez basip yuruyorum sabah kalktigimda cok iyiyim yuruyebilecek durumdayim fakak bir iki defa odadan odaya gecince basmak istemiyorum aciyor sanki civi yerleri aciyor platini tutan civiler tabi bunlar gorunmese de dokununca anlaşılıyor biliyorum artik hic bi zaman eskisi gibi olamayacagim yurumeyi kosmayi cok severdim o kadar uzun mesafe yuruyup kosamayacagim ama artik iyi olmayi disarinin havasini solumayi cok ozledim

herşeygüzelolacak dedi ki...

Merhaba, çok geçmiş olsun ... Bir insana yardım ederken yaşadığınız bu olayda Allah yardımcınız olsun.. alçı sonrası süreçle ilgili arama yaparken bir blokda okudum durumunyzu merak ettim.Umarım iyileşmişsinizdir ... Benim ayağımda alçıdan çıkalı 2 ay 10 gün oldu  ..ayak bileğimde kısıtlılık var .. fazla ayakda kalınca çok ağrım oluyor..aksama var düzgün yürüyemiyorum geçecekmi koşabilecekmiyim ... tecrübelerinizden faydalanmak isterim ... iyi günler 


Eskisigibiolucak dedi ki...

Çok büyük geçmiş olsun herkese bende bilekteki fibula kemiğini evdeki oturma odasında normal yürürken kırdım. Başa gelecekse bi sekilde oluyor. 39 günlük altı maratonum bugun bitti benimde. Doktor bileklik verdi araba kullanabileceğmi yürüyebileceğimi yüzebileceğimi söyledi. Ben degneklerii 16. Günde ayagım tam alçıya dönünce attım doktor yawas yawas bırak dedi ama dayanamadm. Suan üzerine basıyorum yürüyorum hiç acım yok sadece 39 gündür aksak yürüdüğüm için belkide korkudan biraz aksak yürüorm ama bugun ilk gün 1 haftaya gecer dediler. Biraz cesaret arkadaslar basarabilceğinize inanın. Cesaretlenip yanlış bişeyde yapmayın sakın ama arkadasın dediği gibi acı çeke çeke i-yi-le-şi-cek!

gerisayım dedi ki...

merhabalar öncelikle geçmiş olsun benimde tarak kemiğim kırık neredeyse hiç ağrı yapmıyor . doktor 3 hafta demişti ama alçıya alan doktor 4 hafta kalsın alçıda dedi. sizce 1 hafta daha geciktirip ayağımı daha fazla tembelleştirmelimiyim yoksa 4haftamı beklemeLİMİYİM

Allah tan Gelene Şükür dedi ki...

öncelikle herkese çok geçmiş olsun Allah bütün hastalara şifa versin.Ben Edirne de askerde top oynarken arkadaşla çarpıştık acı içinde yere kapaklandım. Arkadaşlar beni kucakladılar revire götürdüler orada doktor olup olmadığından bile hala emin olmadığım bir komutan geldi ayağıma baktı bir şeyin yok dedi, oradaki askerlere biraz buz koymalarını söyledi. on - on beş dakika kadar arkadaşlar buz koydular sağolsunlar ama ayağım feci şekilde şişmişti. komutana beni hastaneye göndermelerini rica ettim, komutan ayağın daha önce böyle şişmişmiydi diye saçma bi soru sordu (sanki hayatımda bir defa ayağımı şişirme hakkım varmışta onu kullanıp kullanmadığı soruyor gibi geldi bana )bende hayır dedim ilk defa oluyor. iyi o zaman bi hastaneye git dedi. acile gittik film çektiler ve ''şok'' ayağında çatlak var dediler ayağı yarım alçıya aldılar ve git beş gün sonra ortopediye gel dediler. askeriyede geçirdiğim o beş gün hayatımın en zor günleriydi, üstüne sularda kesilmişti. insanın sırf tuvaletim gelmesin diye yemek yememesi çok acı bir durum.beşinci gün artık dayananamamış alçıyı sökmüştüm. altıncı gün tekrar hastaneye ortopedi servisine gittik çok kalabalıktı, uzun bir bekleyişten sonra sıra bize geldi ve doktor film istedi. filmi çektirdik ve ikinci ''şok'' doktor ayağımdakinin çatlak değil kırık olduğunu söyledi.kırk beş gün rapor veriyordu yalvar yakar otuz güne indirdim,askerliğim çok uzasın istemiyordum. ve işin en zor kısımlarından birine gelmiştik aileye haber vermeye. altı günlük süre içinde aileme söylemedim belki ayağımda bir şey yoktur ümidi taşıyordum içimde, hem üzülmelerini de istemiyordum. ailemi aradım zorda olsa anlattım. babam sağolsun taksiye binip eve gelmemi söyledi. askeriyeye gittim evraklarımı teslim ettim eşyalarımı aldım ve edirne den istanbul a taksiyle ailemin yanına geldim. ailemin içine sinmemişti ayağımdaki alçı ertesi gün istanbul da askeri hastaneye gittik doktor film çekti alçıyı değiştirdi ve on gün sonra kontrole gelmemizi söyledi. on gün sonra geldiğimizde doktor yerinde yoktu başka bir yere görevlendirilmişti. bizi başka bir askeri hastaneye sevk ettiler. orada tekrar doktor film çekti ve üçüncü ''şok'' ayağımda bir değil iki kırık olduğunu söyledi.daha sonraki kontrollere evimize daha yakın olan askeri hastaneye gidebileceğimizi söyledi.zaman çok zor geçmişti, bazen saçma saçma gülüyordum kendime nasıl becerdin bunu diye her neyse otuz günlük hava değişimi süremin bitmesine üç dört günlük bir süre vardı artık alçım çıkacak ve tekrar yürüyüp koşabilecektim bu tarif edilemez bir şey. neyse hastaneye gittik ve yine başka bir hastane ve başka bir doktor. film çektiler ve dördüncü ''şok'' ayağımda üçüncü kırık olabilirmiş, filmden anlaşılmıyormuş tomografi çekilmesi gerekiyormuş. tomografiyi çektirdik çok şükür üçüncü kırık çıkmadı ama tam kırk beş gün daha rapor verdiler. sağlığıma kavuşamamanın yanında askerliğimin kırk beş gün daha uzaması çok kötü olmuştu.tamamen yıkılmıştım. çok zor olsada kırk beş günün yirmi beş gününü geride bıraktık, geriye yirmi gün kaldı. toplamda ayağım elli dokuz gün alçıda kaldı. alçıyı çıkardıklarında ayağımın çok kötü durumda olduğunu gördüm. bacağım incelmiş, kaslarım sönmüş, derisi yaşlı bir insan derisi gibi sallanıyordu. yavaş yavaş yürümeye çalışıyorum şimdi ayağım hala azda olsa şiş.yirmi gün sonunda artık eskisi gibi sağlığıma kavuşmayı,koşup zıplamayı ve askere gidip geri kalan askerliğimi bitirmeyi istiyorum. benimle birlikte askere gelen arkadaşlarım şu sıralar tezkerelerini alıyorlar. Allah herkese sağlıklı bir ömür versin ve son bir şey daha askere gidiyor iseniz sakın hasta olmayın. kutup1315@hotmail.com

Tarih ve Sinema dedi ki...

29 Ekim Uludağ zirve yürüyüşü dönüşü sırasında ayağımı burktum ve 1 hafta boyunca ayağımda çatlak olduğunu bilmeden yürümeye devam ettim. Ağrılarım artınca doktora gittim ve çatlak olduğunu öğrendim. Şimdi ayağıma basamıyorum. Bileklik takıldı. Koltuk değneği alacaktım iki tane ve yazınıza denk geldim. Sol ayağım çatlak olduğu için değneği sağda kullanmam gerektiğini sizden öğrendim. :) İkinci değneği neden kullanmamamız gerektiğini anlayamadım. Sola basmaktan korkuyorum. İkinci değnek faydalı olmaz mı?

Unknown dedi ki...

Merhaba gecmis olsun tekrardan ben kaldirimdan düşüp ayagimi burktum kırık çıktı küçük bir kırık fakat 6hafta alçıda durdu alcim çıkalı bugün tam 1hafta oldu flim cekmeden cikartirdi bu sure yeterli dedi inceleyip cikartirdi deynekle 1hafta10gün arası fazla gucunu vermeden yuru dedi sonra kendi eski haline döneceksin dedi bu bir hafta icinde ayagimin ustune basabiliyorum fakat adim atamiyorum merdiven çıkmayı hiç denemedim su bir hafta icinde sizce sakıncalı olurmu

Unknown dedi ki...

Merhaba gecmis olsun tekrardan ben kaldirimdan düşüp ayagimi burktum kırık çıktı küçük bir kırık fakat 6hafta alçıda durdu alcim çıkalı bugün tam 1hafta oldu flim cekmeden cikartirdi bu sure yeterli dedi inceleyip cikartirdi deynekle 1hafta10gün arası fazla gucunu vermeden yuru dedi sonra kendi eski haline döneceksin dedi bu bir hafta icinde ayagimin ustune basabiliyorum fakat adim atamiyorum merdiven çıkmayı hiç denemedim su bir hafta icinde sizce sakıncalı olurmu

Unknown dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.
Unknown dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.
ibrahim dedi ki...

Günlerden cumaydı hiç unutmam tam 34 gün önceydi.Sen tut merdivenlerden aşağıya inerken ayak burkulsun tutunacak birseyde bulamayınca hooppp merdivenden 30 saniyede inecekken 2 saniyede merdivenin sonunda buldum kendimi.inerken o iki saniye sanki 30 dakika gibi herşey geldi aklıma beyin neler düşünüyor o arada.neyse kafamida vurmuştum hafif şekilde.iniş bittikten sonra anın sıcaklığıyla hicbir şey olmamış gibi kalktım ayağa.hemen kafamı kontrol ettim kanama varmı diye çok şükür kanama yok ama hafif şişlik vardı.kolunda ufak tefek sıyrıklar vardı.ama bilgimin dış kısmı yuvarlak kemiğin olduğu yer şişmeye ve ağrımaya başlamıştı.
hemen gittim devlet hastanesine röntgen cekelim dedi doktor.sonuçlar için tekrar gittim doktorun yanına .röntgen filmine bakıp doktor kırık gözükmüyor ayağında dedi.Oh be dedim kırılmamış ayağım gibisinden.2 ilaç yazdı krem ve ağrı kesici.Kendi kendine 1 haftada düzelir diye düşünüyorum. 2.gün ayağım dahada çok sisti.3 gün kendi ayağımı tanıyamadım.Ters giden birşeyler vardı.Velhasıl. kelam özel bir hastaneye ortopedi bölümüne çıktım.Ama ayağım çok şişmiş ve tabanına doğru morluklar belirmeye başlamıştı.Zaten üzerine basamıyordum da.Tekrar çekilen röntgen ve sonuç.Ayağım kırılmış.Aşırı şişlik olduğu için doktor yarın alçı yapalım 5 gün sonra gel komple alçı yapalım dedi.5 gün sonra gittim yaptırdım tam alçıyı ve 1 ay alçılı bir şekilde devam etti hayatım.alışmıştım alçıya.beraber yat kalk ye iç benimsemiştim .1 ay geldi geçti tekrar gittim doktora.böyle canavarla kesip aldılar alçıyı.alçıda dizinin alt kısmına kadardı.Doktor tamam dedi sıkıntı yok bastırdı falan ağrı varmı yokmu hesabı.agrım sızım yoktu.sedyeden indim aaaa oda ne yürüyemiyorum.Yavaş yavaş lavaboya gittim yıkadım ayağımı morluklar dikkatimi çekti ölü deri birikmiş onları sıvı sabunla yıkadım güzelce.tatlı bir kaşıntıda cabası.Şimdi yürürken tedirgin oluyorum bende ama yakın zamanda normale döner dedi doktor ama sizinkisi ne kadar sürdü arkadaşlar onu yazmamışsınız.

Unknown dedi ki...

Sağ ayak bileğimi kırdım şuan 5ay oldu yeni yürümeye basladimi uzun bir süreç sabırlı olman lazım yaklasik1seneyi yürümenin bulur gemisi olsun ben motor kazası gecirmistim

Unknown dedi ki...

11ekim de oğlum bisikletle giderken araba çarptı uyluk kemiği kırıldı .büyüme çekirdeğine yakın olduğu için kanalı ve iki vidayla tutturup yarım alçıya alındı üç hafta sonra kontrole gittiğimizde vidanın tekinin tutmadığını ve ikinci bir operasyon düzenledi bu sefer plak ve vidalarla açık operasyon düzenlendi bir üç hafta daha bizi bekliyordu kontrollü yapıldığında çok şükür kemiği düzgün tutunduğunu öğrendik çok sevindik .sağlam ayağının üzerine basıp koltuk değnekleriyle yürüye bileceğini söyledi doktorumuz ama sağlam bacağımızda 6hatta yattığı için güç kaybetmiş şu anda ayakta 5saniye zor tutuyorum sürekli ağrıdığını söylüyor.bu korkunu normalmi

Unknown dedi ki...

Benim ayagim kirildi bilekden 35 gun oldu alcidayken bazen cok agri yapiyor acaba neden bilgisi olan varsa yazsin.

Gülenbahar dedi ki...

Geçmiş olsun kırık ile mücadele eden tüm canlara, en yenisi siz ve ben sanırım.Çok ağrı kırıkta olmaması gerekir.Benim ameliyat atel alçı sadece karıncalanma tarzı ağrım oluyo dönem dönem.Şişlik oluştuysa alçı sıkıyo olabilir.Ancak herkesin durumu farklı.

Nilhan dedi ki...

Merhabalar, burkulma sonucu medial ve lateral malleol kemiklerim kırıldı, çok şükür ameliyata gerek kalmadı. 50. Günde alçım alındı, alınmadan 1 hafta önce alçının üzerinden değnekler kullanarak basmaya başladım, dr bunun alçı çıktıktan sonra daha güvenle basabileceğimi belirtti, gerçekten de öyle oldu . Alçı çıktıktan sonra 7 gün çift değnekle yürüdüm son 2 gündür tek değnekleyim, kaslar zayıfladığı için bilekte ve tabanda bayağı ağrı oluyor ama bu şekilde güç kazanacak...65. Günde işe başlayacağım, zor sıkıntılı bir süreç ama geçiyor, sakın çok fazla kuruntu yapmayın

Nilhan dedi ki...

Alçının ayağa değdiği yerlerde ayakkabı vuruğu gibi bir ağrı mı yoksa kemik ağrısı mı? Kemik hala ağrıyorsa dr a gidin

Unknown dedi ki...

Merhaba çiğdem hanim.alci soktuktan sonra nasıl yurunuy diye araştırırken sizin yazınızi okudum.cok büyük geçmiş olsun .şuan nasılsınız çok merak ediyorum . Instagram'da aradım sizi çiğdem Gürsoy diye bir sürü kişi var.tanismak umidiyle

Admin dedi ki...

Merhabalar benimd malleol kemiğim kirildi ve bu gece ayın 20si. 21inde alcim çıkıyor. Benim ki de ufak bir kirikmis. Burda herkesin yazdiğını okudum. Bence o agrilar ayak zamanla kullanilmadikca zayiflamasindan kaynaklanıyor. Beni de böyle bir süreç bekliyor 2 gun sonra. Eğer zaten kemik onarılmasa tekrar basilmayacak hale gelse alcidan cikarilmaz. Biraz acılara katlanarak bu halledilebilir diye düşünüyorum. Zamanla daha fazla yürüyelim. İlk gün belki zor olabilir ev içinde yavaş yavaş dolaniriz. 2. Gün sokağa çıkariz. 3. Gün parka gideriz ama yinede eski koştuğumuz gunler aklimiza gelir ve cabucak toparlaniriz. Şu hani eskisi gibi olmaz diyorlar ya. Korkmayın. Nice futbolcular var sahada ayagini kırıp aylarca dönmeyen. Donduhunde de eskisi gihi hizli hizli koşuyorlar. Yani eskisi gibi olmayacak gibi birşey yok. Elbette olacak. Fizik tedavi sonrasında spor salonunda koşu bandında calismayi düşünüyorum sizlerde gapabilrisiniz doktorunuz önerirse. Bizim gibilerin böyle durumlarda umudunu yitirmemesi lazim. Nice insanalrın kırıldı hepsinin düzeldi. Eskisi gibi koşuyorlarda. Bizde koşucaz. Ziplicaz. Hatta ayağı tekrar guclendirerek eskisinden bile sağlam olabilirsiniz. Sonuçta biz bir makina degiliz ki kırıldiktan sonra eskisi gibi olmasın. Canlı vücudu kendini çabuk yeniler eskisi gibi olur. Hucrelerimiz vucudu analiz eder. Allahtam ümidi kesmeyin. Bu hayayimizda sadece talihsiz bir zaman dilimi. BAŞARİCAZ!!!!

Unknown dedi ki...

Benimde sağ tarak kemiğim kırıldı tam tamına 48 gün alçıda kaldı alçım çıkalı 9 gün oldu ve doktor yavaş yavaş üstüne bas yürü dedi tamam dedim basıyorum ama topuğum acıyor bastıkça ve ayağım sargı bandıyla sarılı hala daha şişlik var ödemmi var onuda anlamıyorum bu yürüme zorluğu geçermi sizce morele ihtiyacım var ve o acı nasıl geçer kaçgünde geçer basmalımıyım üzerine

Allah tan Gelene Şükür dedi ki...

Öncelikle çok geçmiş olsun alçıdan çıktıktan sonra batma hissi ve yürüme zorluğu çekmen çok normal. Moralini hiç bozma Allah'ın izni ile iyi olacaksın, belkide şuan yürümeye başlamışsindir :)

Ra55 dedi ki...

Merhabalar.
21 Ocak 2020 tarihinde yolda yürürken eşimin ayağı kayıyor ve düşüyor. Düştüğünde "ÇIT" şeklinde sağ ayak bileğinden çıkan sesi duymuş. Özel bir hastanenin aciline gittik muayene olduk. Acil doktoru röntgen istedi ve çekilen röntgene baktı bizi ortopedi uzmanına sevk etti. Muayenemiz sonucu lateral malleol yani (sağ ayak bileği kırığı)tanısıyla doktor bizim ameliyat olmamız gerektiğini söyledi. Ve biz bu özel hastanede hemen ertesi günü 22.01.2020 tarihinde ameliyat olduk. Hastanede bir gün kaldık ertesi günü 23.01.2020 tarihinde bizi taburcu ettiler. 24.01.2020 günü bir sorun yaşamadık ancak, 25.01.2020 günü şiddetli ağrılar, şişlikler, morarmalar gibi bir sorunla karşılaştık. Ameliyat olduğumuz hastanenin aciline gittik. Durumu izah ettik. Doktor ayağımızın bir resmini çekip bizi ameliyat eden doktora gönderdi. Ameliyat doktorumuz antibiyotiğimizi değiştirerek reçete etti. İlacımız aldık ve içtik ancak ağrı hiç kesilmedi. Tekrar doktorumuzu asistanını telefon ile aradık. O da bizim hastaneye gelmemizi ve tekrar yatış yapmamızı istedi. Biz tekrar hastaneye yattık. Sabah akşam bize damardan antibiyotik uyguladılar. 4 gece ve 3 gündüz vakti hastanede tedavi gördük. Bizi 29 Ocak 202 tarihinde tekrar taburcu ettiler ve iki güne bir devamlı hastanede doktor tarafından takibe alındık. Pansumanları kendileri yaptılar. Bu arada yine Tavanic isimli antibiyotiği 14 gün kullandık. Enfeksiyon biraz iyileşir gibi oldu ancak ilerleyen günlerde ayağımız tekrar kızarmaya başladı... Hala antibiyotikli tedavimiz devam ediyor. Ayağımız biraz iyileşir gibi oldu. Ancak burada karşılaştığımız enfeksiyonun, ameliyat esnasında oluştuğuna kalbimi basarım. Günlerce enfeksiyonu kurutmak için gece gündüz mücadele verdik. İlerleyen günlerde kesin sonucu yazmak için belki sitenize dönerim. Herkese geçmişler olsun, Cenab-ı Allah şafi sıfatıyla tüm hastalara acil şifalar ihsan eylesin.
Selam ve hürmetlerimle.

Ra55 dedi ki...

Tekrar Merhabalar.
Çok büyük geçmişler olsun. Şu anda inşAllah daha iyisinizdir. Ayak bileği kırığı, kırıkların içinde belki de en zor olanı; ya da bizim başımıza böyle bir kırık meydana geldiği için biz en zoru olduğunu sanıyoruz. Ancak istatistiksel verilere göre en sık karşılaşılan kırıklardan biriymiş. İlk 1-4 gün inflamasyon dönemi, 4-40 gün tamir dönemi, yeniden şekillenme dönemi ise 25-100 gün arasıymış. Tam iyileşme ise bir yıl sürermiş. Şu anda biz bu ayak kemiği kırığı hastası olarak olarak 50'nci günündeyiz ve 5 Mart 2020 tarihinden itibaren baston destekli sağ ayağımıza fazla yük bindirmeden basıyoruz. Herkese kırıksız, çıkıksız sağlıklı günler dileriz.

Unknown dedi ki...

Slm benimde ayagimin kalkenus kemiği kırıldı alcim çıkalı 1 hafta hala yuruyemedin daha çok surecekmi sanki topuma ayakkabı çürüğü gibi bir ağrı oluyor cvp yazarsanız sevinirim

Unknown dedi ki...

Ayakkabı çürüğü gibi bir acı oluyor

Unknown dedi ki...

Ayakkabı vurugu hibi

Oya dedi ki...

Sol ayak bileğim 3 yerden kırıldı. Parçalı kırık. Ameliyat oldum 13 vida bir Titanyum plaka. 10 hafta basmamamı söyledi dr. 1 ay sonra alçı atelimi çıkarttılar. Kalan zamanı atel olmadan ama ayağımı koruyarak hiç basmadan geçirdim.bu süreçte bol bol Kantaron yapı ile masaj Ve ayak bileğimi kendime çekerek esnetme hareketleri yaptım. 10 hafta sonra iki kemiğimi birbirine sabitleyen bir vida ameliyatla çıkarıldı.Dr 15 gün sonunda koltuk değneklerini atabileceğimi, fizik tedaviye gerek olmadığını söyledi. 3 hafta geçti. 15. Gün kendimi zorlayarak koktuk değneksiz yürümeyi başardım. Yürümek denirse.. zıplıyorum. Bir gün zorlarsam ertesi gün ağrısı oluyor. Tekerlekli sandalye türü bşr yürütecim var. Onunla daha seri adım atabiliyorum. Acılı bir süreç. Yaşadığım çok kötü bir kırık. O 12 vida ce plaka benimle kalacakmış. Herhalde uzun bşr zaman gerekecek. Dilerim hiç olmamışa döner. Hepinize geçmiş olsun. Bu arada kemik ağrısı ayakkabı vurmasına benziyor. Alçılı süreçte alçı vuruyor diye sızlanıyordum. Alçı çıkınca vurması devam edince anladım ki o kemik ağrısıymış. Buz iyi geliyor. Dilerim hiç çekmezsiniz.

Oya dedi ki...

Buz iyi geliyor. Geçmiş olsun.

Never Beaten dedi ki...

Merhaba.
Gordugum kadarıyla ayagını kıran bir çok kişi burada duraklamış. Ben de yazayım belki birine ışık olur.
Martı scooter kullanırken freni çalışmadıgı için ana yola son hız çıkmak üzereydim. Araba çarpmaması için martıdan atladım ve Talus kemiğim kırıldı. İlk gün en fazla, bir hafta surekli bilek agrım oldu. Yaralarım vardı ancak yarım atele alınabildi.
Kickbox yapan ve futbol oynayan biri olarak sol ayagımı bu sporlarda bi daha kullanabilecek miyim bilmiyorum. Bugun 16. gun. Agrım yok çok şükür ama topugum batıyor gibi 4-5 gundur anlamadım niye.
Talus kemiği çok zor iyileşen bi kemik. Umarım doğru kaynar eskisi gibi olur ve asla sorun yaşamam.
Hiç üstüne basmıyorum ama bazen yanlıslıkla basar yada yere dokunursam karıncalanıyor gibi ayak tabanım. Bacagım titriyor ve resmen tutmuyor.
Herkes basınca agrıdıgını acıdıgını soylemiş. Korktum ve moralim bozuldu. Alçı çıkınca yuruycem sanmıstm yavas da olsa.
Korona zamanı fizik tedavi için hastaneye gitmek çok riskli hele o kadar sık. Öte yandan yurume bozuklugum olsun istemiyorum. Oooof Allahım

Never Beaten dedi ki...

Şuan nasılsınız?

Unknown dedi ki...

Lütfen yardım ayağımi burktum iki hafta alçıda kaldı doktorum beş dk yürü gel dedi yuriyemedim topugum agridi bastikca kötü oldum bandaj verelim dedi ama ben ısrar ettim lütfen röntgen çekin diye baktı oncekiyke aynı bu tür kırık larla yeterlidir iki hafta dedi ve benim ağrılarim çok basamiyorum ağrıyor ne yapayım daha durmalimiydi erken mi aldi başka doktora mi gitmeliyim psikolojim çok bozuldu sastim kaldım

Unknown dedi ki...

6hafta alçıda kaldı 3hafta basma dedi ikinci haftası dayanamadım gittim dolaşım sorunu varmış birde diyorki alciyi burada mı yaptırdınız cemil taşçı hastanesi bilseydim Baltalimanı na giderdim enfeksiyon yaptığı için mosmor oldu şişti şükür toparlıyor sanki koroaspirin başlattı antibiyotik verdi keşke alçı çıkınca tekrar baksalardı Allahım bunaldım yürümek istiyorum.

Unknown dedi ki...

Basmaya korkuyorum

siladen dedi ki...

Ben de 10şubatta şirketimiz müşterilerinden birinin ben yürürken arkadan çarpıp benim ayağım burkulup yere düştükten sonra burkulan ayağımın üzerinden araç ile geçti, ambulansla acile sevkedildim ama ayağımda Kırık olmadığı ezik olduğu bilgisi verildi ve dinlendirmek için alçıya aldıklarını belirttiler kontrole gelmeyin kendiniz çıkarın dediler alçı çıktıktan sonra dayanılmaz biz ağrı vardı ayağımın üzerinde ertesi gün özel hastaneye gittim ve çekilen MR da naviküler kemikte kopma kırığı tespit edildi ve tekrar alçıya alındı. Toplam 1 ay alçı sürecinden sonra alçım çıktı muayenede kırık bölgede ağrı olmadı ama topuğundaki ezikler çok ağrıyordu, röntgende heniz kaynama olmadığını yavaş yavaş yürüyerek iyileşeceğim belirtti doktorum. Poliklinikte dikenler bata bata 7-8 adım attım ama bacağım benim değil sanki, bugün 7. Gün ağrım yine var ama desteksiz yürüyebiliyorıö topallayarak. Tez zamanda şifalar nasip etsin hepimize yüce Rabbim aşırı zormuş 🙏🏻

Unknown dedi ki...

Merhabalar herkeeze kiriksiz bi hayat diliyorum🙂30 yaşındayım ilktefa biyerimi kirdim . ASLINDA KAZA GELIYORUM DEDI. OCAK AYINDA ILK YAGAN KAR ILE SEVINCLE CIKTIK EGLENELIM KAYALIM DIE HERSEY COK GUZEL TABI BEN HIZLI KAYIYORUM DURABILMEK ICIN DUVARA AYAGIMI DAYADIM DURMUSTUM AMA 3 AYAK TARAK KEMIGIMI KIRMISTIM.O AN AYAGIM KOPTU FALAN SANDIM OKADAR SOGUK OLDU KI AYAGIM ANLATAMAM EVE GELDIM TABI AYAGIM SICAK SUYA KOYUYORUM YOK AYAGIMI HISSETMIYORUM GITTIK ACILE RONTGEN CEKILDI KIRIK DEDIM EYVAH NAPICAM 2 COCUK VAR NASIL YAPICAM ALDI ALCIYA GELDIM EVE DEYNEKLER YÜRUYEMEDIM 2 KERE FALAN DUSMÜSTUM HATTA VE NEDENSE 2 GUN OLMUSTUM AYAGIM HALEN BUZ GIBIYDI AYAGIM HIC HISSETMIYORDUM GÜNLERIM COK SIKICI GECMISTI HIC BUKADAR BUNALMAMISTIM SANKI BIRDAHA YÜRUYEMIYECEKTIM GIBI ÖZGUR OLMAK COK GUZEL BIRSEY ISTEDIGI ISTEDIGIN ZAMAN YAPABILMEK TAM 1 AY OLMUSTU ALCIM CIKMISTI RONTGEN CEKILMISTI IYELESTIGI SÖLENDI TABI COK SEVINDIM HEMEN YURUYECEGIM SANDIM AMA OLMADI... TABI KESINLIKLE OO AN BASMADIM DOKTOR NE ZAMAN IYI HISSEDERSEN OZAMAN DEYNEKLERI AT YÜRÜ DEDI VE BEN EVE GELDIM YURUMEYE CALISTIM OLMADI AMA PES ETMEDIM AYAGIMI GUNDE 2 KERE SICAK SUYA KOYDUM SABUNLA OZAMAN ŞISLIK GIDIYORDU VE GERCEKTEN AYAGIM TANINMAZ HALDEYDI COK SIS VE MOSMOR ZAMAN BORLUK GITTI SİSLIK COK AZ KALDI TAM 2 BUCUK AY OLDU YÜRUYEBILIRIM AMA AKSAYARK TAM ESKI SAGLIMA DÖNMEDI AYAGIM BIRAZ HIZLI YURUYUNCEDE HEMEN AFLGRIYOR VE SİSIYOR..TAM OLARK NE ZMAN DÜZELIR BILMIYORUM....

Adsız dedi ki...

slm mete bende tesadufen gördum yazini bende 26.3 amelyat oldum 19 mayisda alci cikti ve ayagim sis ustune zor basiyorum

Unknown dedi ki...

Herkese selam ayak kırılması gerçekten çok kötü. Kolum krılsaydıda ayagım kırılmasaydı. Ben antrenörüm ders sırasında çok dikatsizce davranarak. Bilegim şidettli bir şekilde burkuldu. Ben inanamadım daha önce böyle bir acı hisetmemiştim. Bu olamaz tanrım inanamıyorum yoksa kırıldımı ayagım .ama ben yoo bu olamaz deyip derse 5 dakika daha devam ettim. ayagım çok şişmişti yok diyorum ayagım burkulmuştur. Sonra eve arabayı sürerek zor bela geldim arabayı düzgün parkedemedim bile. Eşim le hastaneye aynı gün gittik. Ama ben hala hayır ayagım kırılamaz. Daha yeni corana yasakları bitti ben tatile gidicektim. Bu olamz derken. Röntken sonuçlarını korkuyla beklerken. Ayagım fibula kemiginde çatlak oldugunu söylediler. Tabi ben ağlaya ağlaya eve geldim alçılı bir şekilde. 2 tane de çocugum var. Evin düzeni işim her şey alt üst oldu. Ben bir an evvel yürümek istiyorum. Bu gün 11. Gün agrım pek yok. Bayram sonra sına kadar samredicem . ayagımın pek agrımıyor . en kısa zaman da yüdrümek istiyorum. Acaba erken yürürsem bişey olurmu. Her kese çoook geçmiş olsun

Unknown dedi ki...

Benimde ayak serçe parmağım kırıldı. Çok zor durum. Ödem ve ağrı şişlik çok. Ödem atmak için ne yapabilirim? Ayak bileğim hiç bükülmüyor

Ayşegül dedi ki...

Merhaba
Benim de talus kemiğim kırıldı. Alcidan çıktıktan sonra kaç gün de normal yürümeye başladınız