21 Nisan 2010 Çarşamba

Aralıklı Video Kayıdı

Aslında türkçeye çevirildiği zaman pek bir manası yok. İngilizcesi Interval Recording. Aynı zamanda Time Elapse diye geçiyor. Olay ise belirli bir konuyu belirli zaman aralıkları ile çekmek, daha sonra bu zaman aralığını kısaltmak. Sizin her sene çektirdiğiniz vesikalık fotoğraflarını peşpeşe dizip hızlı hızlı bakmanız veya bir çiçeğin açmasının tek bir açıdan çekilip sonra hızla oynatılması gibi.

Bu aralar ben de merak sardım, evdeki video kameranın (Sony Handycam) bunu yapabildiğini fark ettim, koydum tripoda, köprü trafiğini çekiyorum. Bu bir deneme çekimi, 30 saniye bekleme, 2 saniye kayıt. Şimdiki planım 30 saat boyunca çekmek, daha sonra videoyu programlar ile hızlandırmak. Başka bir çözüm ise bazı programlar ile webcam kullanmak veya dijital fotoğraf makinesi ile belirli aralıklarla çekmek.

İlk denemelerimde bulutların hareketini görünce baya mutlu oldum aslında. Şu ana kadar 2.5 saat çekim yaptı. İşin en zor tarafı beklemek, sabretmek. Ama güzel bir konu bulunduğu zaman değeceğine inanıyorum.

Aklımdaki birkaç diğer plan ise İstanbul Boğazı, yelken yarışları, Boğaziçi Üniversitesi Güney Meydan, Kadıköy Meydan..

Hiç yorum yok: