21 Nisan 2010 Çarşamba

Banyo Yapma Alışkanlıklarımız ve Düşüncelerimiz

Uzun zamandır evimizde ne kadar fazla su harcadığımızı düşünüyordum. Çekilen sifonlar, her gün yapılan uzun banyolar, temizliğe yardımcı olan bayanın musluğu açık bırakıp gitmesi, balkon yıkamaları derken miktarın baya fazla olduğundan şikayet etmeuye başladım. Aynı zamanlarda ilgilenmeye başladığım "Çevreci Ev Projeleri" de, kendimi iyice sıkıştırmama neden oldu.

Bu harcamaları kısmak için neler yapılabilirdi? Evde en azından su harcaması nasıl kısılabilirdi? Üstelik bu nasıl çok büyük bir maddi yükün altına girmeden becerilebilirdi?
Bu sırada başka insanların da nasıl düşündüğünü merak etmeye başladım. Okuldaki derslerimden birinde geçen tartışmalarda, arkadaşlarım dünyayı hala geri dönülmez bir noktaya getirmediğimizi söylüyor, değişebileceğimizi düşünüyordu. Ama acaba kaç kişi değişmeye hazırdı? Kaç kişi su hakkında benim gibi düşünüyor, banyo yaparken açık bıraktıkları musluk yüzünden suçluluk duyuyor, su ısınana kadar akan neredeyse içilebilir nitelikte olan suyun boşa gitmesine kıyamıyordu?

Bu yüzden geçen hafta çok fazla kişiye yolladığım anketi yaptım. Amacım insanların ne kadar sıklıkta banyo yaptığını, yaparken ne kadar su harcadıklarını, bu suyu değerlendireyi hiç düşünüp düşünmediklerini öğrenmekti.

Ankete hala şu linkten ulaşılabiliyor:

http://spreadsheets.google.com/viewform?formkey=dGo1eTdoai02cnZDc2lTQXlaZVZWSlE6MQ

Şu ana kadar ankete 80'den fazla kişi katıldı. Çok yakın zamanda bana ulaşmış olan bilgileri burada paylaşacağım. Umuyorum ki bu anket ve sonuçları en azından birkaç kişinin fikrini değiştirecek, birkaç kişinin musluğu biraz daha kısmasını sağlayacak.

Hiç yorum yok: