31 Ekim 2010 Pazar

Yakıt ve Enerji Teknolojileri

Daha önce söylediğim gibi bir yandan çalışıyor, bir yandan da tezsiz master öğrencisi olarak okula devam ediyorum. tezsiz master'ın normal master'dan farkıi derslerin akşam saat 17.00'dan sonra ve hafta sonları olması. Ayrıca normal master'da bitirmek için bir konuda araştırma yapıp tez yazmanız gerekiyor. Bu master'da ise öyle bir durum yok, tez hariç her şeyi yapıyorsunuz, sonra da diplomanızı alıyorsunuz. Diğer farkı da bir miktar ücret ödemeniz gerekmesi.

Benim devam ettiğim master'ın adı Yakıt ve Enerji Teknolojileri. Boğaziçi Üniversitesi Kimya Mühendisliği tarafından açılmış, nispeten yeni bir program. İncelediği konular ise enerji kaynaklarının temelleri, işlenmesi ve alternatif enerji kaynaklarının kullanımı. Enerji dalına yönelen bir kişinin ilgisini çekebilecek konular. Üstelik bir de o kişi bir yandan çalışıyor ise.

Bu program hakkında daha detaylı yazacağım, artı ve eksi yanlarıyla. Çünkü program fazla bilinmiyor ve bu programa katılmayı düşünen kişilere bu bilgileri borçluymuşum gibi hissediyorum. Şimdilik sadece linki veriyorum.
Sonradan eklenti: Bu master'dan çıkınca yüksek mühendis olamıyorsunuz ama MSc. yapmış oluyorsunuz. Yani Master of Science (Bilimin Efendisi) haline geliyorsunuz. Hani olayın sıfatını merak edenlere duyurulur.

1 yorum:

Unknown dedi ki...

Merhaba Mete Bey ;

Cevre mühendisiyim altyapı konusunda hizmet veren şirketlerde görev aldım ve alıyorum.
ozdemiryusuf89@gmail.com adresine özel mail adresinizi gönderebilir misiniz spesifik birkaç sorum olacak nacizane.
selamlar