24 Eylül 2012 Pazartesi

Patlak Lastik

Daha önce bahsettiğim üzere bisikletimin lastiği, bir akşam okuldan eve dönerken en izbe, en iğrenç mahallerden birinde patlamış ve bisikleti yarım saatten fazla süre itmem gerekmişti. Bisikletin lastiğinin patlaması da tam ilk defa okuldan eve bisikletle dönmeme karar verdiğim zaman denk gelmişti.

Bu olaydan sonra, gittim, itina ile "şamyel" yaması buldum (ki tuvalete bile araba ile giden Hustonyan'ların mekanında kolay olmadı), lastiği yamadım (4 mm yarık), lastiği şişirip geri taktım.

Bisiketim tekrar kullanılır hale gelince bir sabah tekrar bisiklet + otobüs ile (bisikleti otobüsün önündeki taşıyıcıya koyuyorum) okula gittim. Bütün gün derslere girdim. Havanın da güzel olmasının getirdiği cesaret ile içimden "Bari bisiklet ile eve döneyim" dedim. 

Demez olaydım. lanet bisikletin lastiğinin batlağının her yerde kulağı mı var ne. Bunu duyar duymaz içindeki gazını koyuvermiş. Bisikletin başına gittiğimde süper inik bir lastik. İçinde havanın yerinde yeller esmiş. Bir kere daha da bisikleti sırtlayıp eve getirdim doğalıyla. 

Dün tekrar tamir edeyim diye bisikletin başına oturdum. Aynı yeri tekrar, daha dikkatle yamadım. Sonrasında bir tur atıp marketten ekmek aldım (Houston'da ciddi mesafe). Sıkıntı yok. Ammmaaaaaa.

Bütün gün dışarıda dolaştıktan sonra eve geldim. "Lastikte sıkıntı yoksa bari yarın okula bisiklet ile gideyim" dedim amma bir baktım ki....


Aynen öyle... Sanırım bana artık bir iç lastik zamanı gözüktü, yoksa bu lastik ile miller kat etmek mümkün olmayacak...

Bu arada nazar değmiş olan bisikletimd e aynen burada.. Schwinn High Timber, orta kalite bir dağ bsisikleti. Fazla test etme imkanım olmadı, şahsen bisikleti sürdüğümden çok ittim neredeyse :) (o kadar değil tabiki)

Hele bir adam gibi halledeyim de lastiği, ondan sonra okula direk bisiklet ile gitme ve gelme dönemlerım başlayacak. 

Hiç yorum yok: