17 Şubat 2013 Pazar

İyileşmiş Olan Bacağımın Durumu

Üzülerek kabul etmem gerekiyor ki blogumun en çok okunan yazısı, alçım çıktıktan sonra yazdığım yazı. Bu konuda facebook üzerinden veya e-mail yoluyla çok fazla soru aldım. Soru soranlar genelde ayağı/bacağı alçıdan çıktıktan sonra benimkine benzer sıkıntılar çekenler. Bu sorulara teker teker cevap vermek yerine buraya bir kez daha yazıyorum, heralde başka sorulara bundan daha iyi cevap veremem. Benim durumum ile sizinki aynı olmayabilir, o yüzden tamamen kişisel deneyimlerimi paylaşma amaçlı yazıyorum. Benim yaptığımı yapıp sonra beni dava açmaya da kalkmayın, ona göre, sorumluluk almıyorum.

24 Aralık günü, yolda yürürken kaldırımdan düştüm ve sağ bacağımın fibula kemiğini, bileğe çok yakın bir yerden kırdım. Bacağımın kırıldığını kabul etmeyip, doktora gitmeyi 1 gün erteledim ama sonuç aynıydı, kemik kırılmış ama yerinden oynamamış. 6 hafta alçı içinde, arada sırada film ile kontrol edilerek nekahet süresinin geçmesi beklenecekti. Bu süre içinde, arada sırada ağrılar sızılar oluyordu ama özellikle 4. haftadan sonra, eğer ayakta fazla kalmıyorsam herhangi bir şikayetim olmuyordu. Ayrıca çok önemle belirteyim, bacağım alçıda iken zerre kadar kaşımadım, zerre kadar da kaşınmadı. Bacağım alçıdan ne zaman çıktı, ne zaman o kuru deriye bir kere tırnak sürüp o deriyi üzdüm, işte ondan sonra iki hafta boyunca bacağımı kaşıdım.

Alçıdan çıkar çıkmaz: O çirkin bacak heralde benim değildi. Bütün bacak çok fazla zayıflamış, kalça kaslarım dahil. Deri kurumuş, topuk ve bilek şişmiş. Normalde düz olması gereken ayak topuğu, kullanmamaktan yusyuvarlak olmuş. Bu halimin detaylarını işte şu linkte anlatıyorum. Tıklayınız.

Fizik tedavi sonrasında: Ben, iyileşme dönemimi hızlandırmak için Acıbadem Hastanesi'nde fizik tedaviye başladım. Toplamda 15 kere gittim. Bana öğrettikleri germe ve esneme hareketlerini ve fazlasını aksatmaksızıj yaptım. İlk başta soğuk terler dökerken yavaş yavaş gelişme gördüm ve keyfim yerine gelmeye başladı. Fizik tedavi sonrası aynı hareketlere devam ettim. Sıkıntım genel olarak bileğimde idi, ödem yüzünden harekette kısıtlama vardı. Ancak bu kısıtlanma gittikçe azaldı. Bu sırada en iyi egzersiz, artan tempoda kondisyon bisikleti bence. Üst bacağı çalıştırıyor ve farkında olmadan çok şahane bir bilek hareketi yapıyorsunuz. 

Alçı çıktıktan 1 ay sonra  normal bir insan gibi yürür oldum. Koşmak için biraz daha beklemem gerekti. Sanırım 2.5 ay sonra hafif tempo koşabiliyordum ama gene de arada sırada kırılan bölge sızlıyor, kendini hatırlatıyordu. 3 ay sonra ilk yelken yarışına katıldım, 8-9 ay sonra neredeyse hiçbir şeyim kalmadı.

Şu anki durumum: Şu anda durumum gayet iyi. Arada sırada hala esneme hareketi yapıyorum. Çömeldiğim zaman iki bileğim eş açıda durmuyor bazen ama esneme hareketleri ile olması gereken haline geliyorlar. Spor konusunda hiç kısıtlamam yok. Çok fazla hoplayıp zıplarsam, çok hafif sızlama oluyor ama bahsetmeye değmez. Yani bildiğin normal insan gibiyim.

Bu arada şunu da belirteyim, herkesin durumu tabiki farklıdır. Fizik tedavi sırasında ne hastalar gördüm. Ama azim ve inanç en önemlisi. Benimkisi trişka bir kırık. Ama imkansız denilen şeyleri yapabilen çok insan var. Sizlere de çok geçmiş olsun diyorum. Umarım bundan sonra hep sağlıklı ve sıkıntısız günleriniz olur. Ben dersimi aldım, artık bir şey dilerken önce hep sağlık diyorum. Sağlık baş hoşluğu :)

4 yorum:

Unknown dedi ki...

Çok güzel olmuş bu hikayen. Benimde ayagım da parçalı kırık var alçıdaydı doktor 1 hafta once cıkardı bu hafta egzersiz yap dedi ne zaman kaynar ayagım bir bilgin varmı ayagım kırılalı 1 ay oldu

Hüzün Hüzün dedi ki...

Merhaba
Benim de Halluks Valgus ameliyatım ile ilgili yazım sanıyorum blogumun en çok okunan yazısı.
Ancak sizin blogunuza tahmin edersiniz ki alçıdan çıkan ayağım için geldim.
35 gün önce boşluğa basıp topuğumu kırdım. Ayak bilek kemiğim ile topuk arasında yanda tek bir kırık. Dün alçım çıkarıldı. Ve ben ne yapacağımı bilmiyorum. Fizik tedavi veya egzersiz önermedi doktor. Walker ile yavaş yavaş yürüyün dedi. Denedim ama acı oluyor. Dokunur gibi basabiliyorum yere ancak. Bir de dün banyoda sağlam ayak üzerinde kaydım, yere düşmemek için vücut ağırlığını hasta ayak üzerine verince çektiğim acıyı anlatamam. Şimdi ciddi ciddi korkuyorum tekrar Walkerı ele alıp yürüme denemeleri yapmaya.
Ne yapmalıyım bilemedim.
Sevgiler

Unknown dedi ki...

benim kizim 5 yasinda okulda bacagi 2 yerden kirildi .1,5 ay alcida kaldi .3 ay oldu tam olarak duzgun yurumuyor normalmi sizce

Ra55 dedi ki...

Merhabalar.
Geçmiş olsun. Aman dikkat edin. Ben de eşimin ayak bileği kemiği kırığı ile bayağı bir mücadele verdim. Her iş bana düştü. Çok zor. Şimdilik iyi. Arada sırada ayak bileğindeki platinler ağrı yapıyor o kadar.
Selam ve muhabbetle birlikte sağlıklı günler dilerim.