21 Eylül 2008 Pazar

Yapilmasi gerekenler listem..

Sonudna yapilmasi gerekenler listemdeki bir seyi daha gerceklestirdim. Bu liste orjinal olarak bir otobus yolculugunda ortaya cikmis, oradan buradan aklima esmis ve yapmam gerektigine inandigim her turl seyi icermisti. Bilenler bilir icinde kamp yapmaktan, ucak kullanmaya, devekusu sahibi olmaktan dagiciliga kadar alakali alakasiz bir ton sey var. Her aklima geleni yazmaya, arada sirada da yazdiklarimin ustunu cizmeye devam ediyorum ama sonunda listenin demirbaslarindan birine adim attigim icin inanilmaz mutluyum.

Bugun ilk defa adam gibi kaya tirmanisi yapmaya gittim. Daha once Istanbul'da Budak ile birkac deneyimim olmustu ama devamini getiremedik, kismet burayaymis. Burada Cliff Hangers diye bir klup var ve kaya tirmanisi ve kampcilik ile kafayi bozmus turlu turlu insanlarla dolu. Ben de toplantilarindan birine ne tirmanmayi bilerek ne de herhangi bir malzeme sahibi olarak gitmistim, onlar da "Gel gidek, deniyek" diye cagirdilar beni. Sonuc olarak bu cumartesi sabahi saat 6.30 da sismis gozlerle kalkip okulun yolunu tuttum. Yaklasik 30 mil gittikten sonra, yolun ortasinda bir yerde durup otun berinin ciine girip yurumeye basladik. Yaklasik 500 metre ilerledikten sonra bir kayanin onunde durduk ve alet edevati olanlar(ben degil tabi) esyalarini cikarmaya basladilar.

Tirmanista insanlarin en cok onem verdikleri ekipmanlari ipleri. Kalan her seylerini rahatca odunc verseler de iplerine inanilmaz bir ozen gosteriyorlar, ne uzerine basmaniza goz yumuyorlar, ne de odunc almaniza. Sebebi ise yukarda vazgecilmez olan tek eleman olmazsi ve fiyatlari. Bugun baktigimda 50 metre ipin fiyati $160 basliyordu, hayli yuksek. Onun disinda harness dedikleri kosum takimini ve super surtunmeli tirmanma ayakkabilarini(her ne kadar kokulu ve terli olsalar da) odunc alabildim. Yaklasik 20 metrelik orta seviye bir duvari iki kere cikma sansim oldu, ve yukari ciktikca o kadar uzaklasiyorsunuz ki herseyden, anlatilmaz yasanir diyebilirim heralde. Butun kas agrilariniz, parmaklarinizdaki butun yaralar ve o inanilmaz rahatsiz ayakkabilarin verdigi tum aci bir anda yok oluyor, indikten sonra tekrar tirmanmak istiyor ve sabirsizlikla bir sonraki tirmanisi dusunuyorsunuz. Ben baskalarinin malzemelerini aldigim icin sayisiz tirmanma olasiligim olmadi.. Ama gene de tekrar tekrar gitmeye ve bu spora da el atmaya karar verdim.

Bu arada ilgilenenler icin bir duyurum, tirmanmak icin cok uzaklara gitmeye gerek yok, okulun bir tirmanma duvari var, ayrica yaklasik 100 km kadar gittikten sonra da Ballikayalar diye bilinen guzel bir tirmanma ortami var, bazi malzemeler kiralanabilir, bazilari ise odunc usulu kullanilabilir. Ama zaten aldiginiz malzemelerin bir kismi baya uzun sure kullanildigi icin cok da uzulmeye gerek yok. He bu spora hic el atmayip paranizi cebinizde tutabilir misiniz, evet tabiki tutabilirsiniz, ama bence herkesin en az bir kere denemesinde fayda var, hatta ne kadar zorlanip ne kadar yorulursaniz uykunuz o kadar tatli olacaktir, benden soylemesi..

Dun aksam ise bir barbeku partisine gitmistim, benim gibi exchange ogrenci olan butun insanlarin katildigi bana yakin bir yerde verilmis havuzlu bir parti. Ben goturmedim mayomu ama insanlar getirmis, alkol deposunu fulledikten sonra minicik havuzda tepinmekten geri kalmadilar. Bira gene su gibi icildi, bitince ise herkesin gizli stogundan teker teker cikmaya basladi, uyanik olunca siz de baya bir seyler goturebiliyorsunuz. Artik herkes baya kaynasmis durumda, durmadan gezi planlari ve yapilanlar tartisiliyor, ulke tanitimi modu tamamen kapanmis durumda, sadece yeni tanisilan insanlar ile biraz yapiliyor. Ben de hakkima duseni yiyip ictikten sonra ertesi sabah erken kalkip tirmanmaya gidecegim diye gece 2.30 gibi donmek zorunda kalmistim..

Yarin ise yuruyuse gidiyorum, haftaya ise sinavim oldugu icin bu aksam evdeyim, ayrica yorgunum.. Biraz ders calisip listemden bir maddeyi daha cikardigim ve zevk aldigim sporlara bir tanesini daha ekledigim icin mutlu mesut uyuyacagim, hepinizi de kocaman operim.. (hala papagan alamadim, ama yaklasiyor)

Hiç yorum yok: