28 Ekim 2008 Salı

Meksika'ya bu kadar yakiniz..

Bu pazar gunu tekrar yuruyuse gidecektim. Biraz karisik 0olmustu aslinda cunku bu donem bu aktivitelere ilgi inanilmaz derecede artmis, o yuzden bir kisi bir organizasyon yayinladigi anda kontenjan hemen doluoyr. Ben de basvurmakta gec kaldigim icin biraz ugrasmak zorunda kaldim. Uzun lafin kisasi pazar sabahi saat 9 da bulustuk. Gidecegimiz yer yaklasik 100 km guneyde, Meksika sinirina cok yakin bir yerdeymis meger.

Yaklasik 1,5 saatlik araba yolculugundan ve tozun topraginda icinde gittikten sonra yuruyuse baslayamacagimiz yere geldik. Ben dusundugumun aksina agacsiz, corak bir arazi. Tam corak degil aslinda ama bozkirlik diyebilir. Bir de otlar kurudugu icin bacaklarinizi ciziyor, terledikce de tuz basmis gibi yakiyor. Durmadan baytir yukari yaklasik 2.5 saat kadar yurudukten sonra o bolgenin en yuksek tepesine, yangin izleme klubesine vardik. Klube oramn koruculari tarafindan yapilmis. artik kullanilmiyor, ama isterseniz uyku tulumuzu alip orada kalabiliyorsunuz, ucret, izin yok yani. Klubenin guney cephesinden baktiginiz zaman yaklasik 4km otede bir sehir goruyorsunuz. Evet thamin ettiginiz gibi bu sehir bir Meksika sehiri. Yani aslinda Guneydogu Anadolu'daki bir sinir sehrine benzer bir yerde yasiyorum. Ama bu ulkeler arasinda ne savas var, ne bariyer ne de ordu. Sadece devriye gezen sinir polisi.. Bizde olsa oraya gitmeye korkar, mumkun mertebe kacardik. iste bu kadar yakinim yani Meksika'ya.

Donus yolunda Sinir polisi tarafindan durdurulduk. Tabiki benim yanimda ne pasaport var ne de fotokopisi, bir gidim tereddut ve bir gidim da korkudan sonra bir sorun yasamadik ilerledik, ama bir ara korkmadim degil.

Bir de burada insanlar araba kullanmayi bilmiyor, gercekten biomiyor, hani duz vites kullananlar kendileri ile gurur duyuyor ama cogunun yaptigi debriyaj yemek, robotiklesmis sekilde kullanmaya calsiamk, butun virajlari kacirmak. kendi hatalari da degil aslinda, cogu araba kullanmayi 16 yasinda ogrenmis (su anda 18 yasindalar) ve onlerinde duz vites kullanan bir ornek yok(ahaha dur sana ogreteyim diye atlayacaktim ama sustum, ayip). Neyse oyle iste, simdi sinava girecegim, kendinize iyi bakiniz..

Hiç yorum yok: