12 Ekim 2008 Pazar

Yemek Tarifleri 4: Anqi'den spontane yemekler

Bunlari unutmadan yazmam lazim. Az once buz almaya mutfaga gittigimde Cinli ev arkadasim Anqi de yemek pisirmeye hazirlaniyordu ben de hemen yaziyorum. Tadi fena degil yemeklerin ama kendim pisirip denemem lazim..


Salatalikli Soya Soslu Yumurta
  1. Once salataliklar Turk usulu olmaycak sekilde incecik kesilir. Heralde yaklasik bir salatalik kullandi kendisi, tam miktari bilmiyorum. 
  2. Tavaya azicik yag konur ve bir adet cirpilmis yumurta normal bir bicimde orta karar pisirilir. Yumurta pistikten sonra baska bir kaba alinir.
  3. Tavaya gene azicik yag konur, salataliklar eklenir. Azicik soya sosu konur ve salataliklar yumusayana kadar pisirilir. 
  4. Yumruta salatalagin uzerine tekrar eklenir ve ikisi beraber biraz daha pisirilir.

Tadi fena degil, salataligi daha once hic pisirmedigim icin bana garip geldi.. Ama guzel gene de(aksam yemegi olarak yedigini eklemem lazim)

Brokolili Soya Soslu Tavuk
  1. Azicik tavuk incecik ama incecik kesilir ve soya sosunda azicik bekletilir.
  2. Tavaya azicik yag konur, tavuklar tavaya konur ve nerdeyse pisene kadar karistirilir. Tavuklar incecik kiyildigi icin karistirma hareketi tavuklari ayirma amacina yonelik olmalidir. Tavuklar pistikten sonra baska bir kaba alinir.
  3. Tavaya ufakca kesilmis brokoliler eklenir. Brokoliler pisirilirken ara ara az su eklenir ki brokoliler kurumasin. Ilk su eklemeden once soya sosu konur. Aralikli karistirilir.
  4. Tavaya onceden pisirilmis tavuklar eklenir. Hep beraber pisirilir.
Evet, hepsi bu kadar. Ama benden inanilmaz farkli pisiriyor. Ben deli gibi yag, malzeme kullanirken o minimalist davraniyor. Ben genelde iki ogunluk pisirip hepsini bir ogunde yiyorum. O ise bana gore yarim ogunluk pisiriyor(ben hayatimda hic tek yumurta pisirmedim). Onun disinde genelde daha kibar pisiriyor. Ben her seyi tencereye atip hunharca pisirme yanlisiyim. Ama onun tekniklerini baya takdir ettim, en kisa zamanda deneyecegim.

Hiç yorum yok: