22 Ekim 2008 Çarşamba

San Francisco nasil gecti?

Daha ocne soyledigim gibi gecen hafta (17 Ekim 19 Ekim arasi) Sena ile San Francisco'ya gittik. Gitmemize Sena benden daha fzla on ayak oldu, hem onun o sirada tatili vardi hem de ben buyuk ihtimal "Vaktim yok, dersim var" mazeretlerine siginirdim. Ama gene de bir sekilde sikistirdik ve Cuma sabahi saat 4.30 da kendimize yollara vurup bir sekilde vardik. Ucagimiz 6.30 da kalkiyordu ve Tucson SanFrancisco arasi ucakla yaklasik 2 saat kadar. O haftaki sinavlarimdan dolayi horul horul uyudum tabiki ben yold. Ucaktan indikten sonra trenle kaldigimiz yerin yakinina kadar geldik ve cantalarimizi otelin dolaplarina biraktik (check in saat 2 den once yapilamiyormus) Hemen Turist info ya gittik ve ne kadar brosur varsa aldik. Burasi escinseller sehri oldugu icin o konuda da bol bol brosur koymus adamlar ve kadinlar. O gun Golden Gate parkina ve onun icerisinde bulunan akvaryum, planetoryum ve daha bir nevi seyin bulundugu California Academy of Sciences'a gittik. Burada inanilmaz buyuk bir akvaryum var ve alvaryumun altina camdan bir tunel yapmislar. Bir akvaryumda 1.5 metrelik sazanlari, baska bir akvaryumda kocaman alabaliklari ve daha buyuk bir akvaryumda renkli civil civil tropikal baliklari gorebiliyorsunuz. Camlar o kadar kalin ki bir yerden sonra basiniz agriyor bakmaktan. Biz sans eseri balikalrin beslendigi saatte ordaydik, gormeniz lazim resmen Afrika'da altin dagiliyormus gibi saldiriyorlar.

Akvaryumlarin haricinde bir adet yapay yagmur ormani, kocaman bir planetoryum(kure seklindeki bir salonun duvarlarina ve tavanina projektor sistemi ile gokyuzu ve yildizlar yansitiliyor), yasayan cati, penguenler ve daha bir suru sey var. Biz planetoryuma salak bir nedenden dolayi giremedik ama gene de kalani yetti diyebilirim.

Oradan ciktiktan sonra yanlsi yonlerde birkac kere yurudukten sonra Asya yemekleri ile donatilmis bir sokaga girdik ve Thailand yemegi(yanlsi hatirlamiyorsam) yedik. Ben ordekli pilav yedim, Sena da ananasli tavuklu. Aslinda bir tane yemek paylassak yetermis ama gene de denedik ve pek asiri begenmedik. Hele tofu denen menem sey beni cekmedi hic.. Sena bir de Thailand birasi icti, ben de ac ac baktim tabi (yasim tutmuyor)(buhuhu).. Oradan ciktiktan sonra biraz otobus pesinde kostuk ve sonunda otele geri donduk, gece cikip dondurma yedik, biraz alisveris yaptik ama yorgunluga daha fazla bunyemiz dayanmadi ve hor hor uyuduk..

Daha sonraki gunleri yavas yavas anlatacagim hemen baymayin diye. Kendinize simdilik iyi bakin(az once sinavdan ciktim, butun sinif dokulmus, Phd ogrencileri bile dogru duzgun bir sey yazamamis)(Ben mi, anladigim kadari ile sacmaladim, sacmalayamadigim yerlere de bir kaz formul yazdim, ama onemli bir sinav olmadigi icin sorunum yok sanirim)..

Hiç yorum yok: